Browsing Business, Economics, Finance, Accounting, Management by Author "Ha, Minh Tri"
Now showing items 1-10 of 10
-
Effect Of Government Support And Environmental Regulations On A Firm's Green Intekkectual Capital, Open Innovation And Green Innovation: The Mediating Role Of Green Intellectual Capital And Open Innovation
Nguyen, Bui Hoang Ngan (2023)This research uses a quantitative method to investigate the impact of government support (GS) and environmental regulations (ER) on green innovation (GI). It explores how these factors influence green innovation by ... -
Factors Affecting Genz Addiction To Food Delivery Applications (FDAS) After Covid-19: A Case Study In Ho Chi Minh City
Nguyen, Le Yen Ngoc (2023)The research purpose is to assess the determinants that affect behavioral intention then the addiction of Gen Z to food delivery applications (FDAs) in Ho Chi Minh City (HCMC), Vietnam. The model proposed and applied as ... -
Factors Affecting The Purchase Intention Of Clothing Made Of Plastic Waste-Based Textiles: The Moderating Role Of Generativity
Than, Ngoc Khanh (2023)This work examines the effect that perceived value, perceived risk, and perceived consumer effectiveness have on consumers’ attitudes about clothing made of plastic waste-based textiles and purchase intention toward this ... -
Factors Effect On Customers' Online Shopping Cart Abandonment On E-Commerce Platform - A Study In Ho Chi Minh City
Nguyen, Thanh Diem Thi (2022)People are increasingly turning to online shopping as a precaution against the Covid-19 outbreak. In the context of online shopping platforms in Ho Chi Minh City, Vietnam, the primary purpose of this paper is to investigate ... -
The Impact Of Climate Change Awareness On Vietnamese Consumers' Perceptions Of Sustainably Produced Rice
Quach, Ngoc Gia Han (2022)Rice production in Vietnam is one of the reasons for the deterioration of the country's environment and high levels of greenhouse gas emissions. The Sustainable Rice Platform (SRP) Standard is the first standard in the ... -
The impact of social capital on organizational performance and the mediating role of resource exchange and combination - The case of SMEs in Ho Chi Minh city, Vietnam
Nguyen, Huu Quynh Nhu (International University - HCMC, 2020)This study investigates how dimensions of social capital including number of intraorganizational ties, trust and tie strength influence resource exchange and combination, how resource exchange and combination then has ... -
The Relationship Between Celebrity Endorsement, Brand Credibility, And Consumer-Based Brand Equity
Lai, Nguyen Bao Minh (2022)This study examines the relationship between endorser credibility, brand credibility, and consumer-based brand equity in Ho Chi Minh City, Vietnam. A research model was developed based on endorser credibility (including 3 ... -
The Relationship Between Religiosity To Green Purchase Under The Effect Of Emotional Factor And Greenwashing Factor
Nguyen, Phan Quynh Huong (2022)The research studies about the relationship of religiosity to green purchase. However, the innovation in this research lies in the discovery of the moderating effect of greenwashing and gratitude factor to the relationship. A ... -
Tác động của sự hỗ trợ của tổ chức và tính cách chủ động của nhân viên lên sự sáng tạo của nhân viên: Vai trò trung gian của ý nghĩa công việc và vai trò điều tiết của môi trường làm việc
Nguyen, Nho Phu (2023-03)Nghiên cứu này đề xuất mô hình cấu trúc về tác động của sự hỗ trợ từ tổ chức, tính cách chủ động của nhân viên lên sự sáng tạo của nhân viên và vai trò trung gian của ý nghĩa của công việc, vai trò điều tiết của môi ... -
Đánh giá các hiệu quả chính quyền điện tử tỉnh Tiền Giang theo quan điểm giá trị công
Ho, Nguyen Cong Trinh (2022-07)Tìm hiểu các nhân tố tác động đến Giá trị công trong chính quyền điện tử tỉnh Tiền Giang. Dựa trên cơ sở lý thuyết, xây dựng một mô hình cùng 14 giả thuyết nghiên cứu được đề xuất. Đề tài thực hiện phương pháp nghiên ...